زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

این روزها؛ روزهای پر کاری برای خان‌عمو شده دوباره حجره ته بازار را با عکس دانشگاه‌های آمریکا تزیین کرده و بیلبورد زده است: «ما به کشتار؛ سرکوب؛ اخراج و تعلیق دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا اعتراض داریم.»

روبرو هم بیلبورد نصب کرده «آزادی اندیشه، با پلیس فاشیست آمریکا نمیشه» چندتا عکس هنرپیشه سیاه‌پوست؛ جرج فلوید؛ و قاشقچی خبرنگار کشته شده هم با شمع روشن در زیر بیلبوردها گذاشته است.

تلویزیون بزرگی هم گذاشته و مرتب کلیپ صحنه‌های سرکوب دانشجویان معترض در آمریکا به جنگ غزه نشان می‌دهد و سخنان زلفعلی‌خان وزیر علوم ایران پیرامون سرکوب شدید و ورود پلیس به دانشگاه‌های آمریکا را محکوم می‌کند و می‌گوید دنیا آزادی بیان در دانشگاه‌های ایران را یاد بگیرند.

خواستم بروم چیزی بگویم دو طرف خان‌عمو بادیگاردها -غلومی و قلی- چوب بدست ایستاده بودند لذا دستی تکان دادم و گفتم: خان‌عمو آیا در آمریکا؛ از کوی دانشگاه؛ و دانشگاه شریف و پروفسور شریف زارچی و اخراج بسیاری از اساتید خبری هست؟

خان‌عمو گفت: من از دور چیزی نمی‌بینم و نمی‌شنوم و خطاب به زبان‌دراز گفت: «ای مزدور اسرائیل بیا جلوتر بلند حرفت را بزن!»

خندیدم و با خودم گفتم: حاجی خان‌عمو مصداق ضرب‌المثل «کور خود و بینای مردم» است.

من و اعتراضم را در چند قدمی خودش نمی‌بیند و صدایم نمی‌شنود و اما اعتراض دانشجویان در آمریکا را دیده و حرف‌هایشان را شنیده و همدلی می‌کند.

در این حال غلومی دستی بر سبیل کشید و گفت: آهای مسخره! خنده می‌کنی؟

مردی بایست جوابت را بشنو!

گفتم: نامرد هستم و در می‌روم تا چوب مبارک بر کله‌ام فرود نیاید!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/Y6Cgp

 

  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا